2014. június 12., csütörtök

Kétes bodzaszörp

T-nek, szeretettel
fotó: Toró Attila (hálás köszönet)
Virágzik a bodza és nagyon sokan bodzaszörpöt készítenek. Receptből nincs hiány.
Nekem a bodzaszörp egy könnyű nyári italt jelent, egyáltalán nem teszünk belé tartósítószert. A szörpöt leszűrjük a virágokról, hűtőbe tesszük és igyekszünk minél hamarabb elfogyasztani.
Nagyon sok recept gyönyörű citromkarikákkal fotózza a bodzát, mi több, a citromkarika héjastól ázik a bodzavirág között. Ebben az évben nem lettem túl népszerű. Senki sem vette jó néven, hogy régi szokásaiban megbolygattam. Egy öszvér konokságával igyekeztem mindenkit lebeszélni arról, hogy a citromot héjastól beleáztassa a készülő szörpbe.
Itt a Tudatos vásárló oldal egy igencsak jó cikke a citrusfélékről.
Senkit nem tudok akarata ellenére meggyőzni, mégis megpróbálnám rábeszélni arra, ha már mindenképp citromot óhajt használni, legalább hámozza meg. Megbízható forrásból tudom, hogy egy Kovászna megyei üzletlánc gyümölcseit vizsgálva egyetlen déligyümölcs mintából három vegyszertípust mutattak ki a megengedett határértéken felül. A különféle vegyszerek hatása összeadódik. Biocitrom Szentgyörgyön nem vásárolható, állítólag nincs igény rá.
A közhiedelem szerint a vásárló amúgy is igénytelen és minden jó neki.

Nem kell engem szeretni, mindenki szeresse saját magát és hámozza meg a citrusféléket, a héjat meg ne használja fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése