2014. szeptember 4., csütörtök

Sugárzó öröm

Egy őszi délelőtt csontig fagytunk, majd beültünk az egyik menő tejivóba és a globális felmelegedésről beszéltünk. Mi másról beszélne három fiatal nő egy tejivóban, Budapest közepén?
Van, aki szerint, ehhez a témához leginkább egy sör passzol, mert a nagyüzemi állattartás nem tesz jót klímánknak, meg amúgy is, vannak témák, ahol nem árt egy kis alkohol.

Mindig vannak szívemhez közelálló kampányok, de a klíma-kampány nem tartozott közéjük, túl megfoghatatlannak láttam. Még mindig van bennem valamiféle ellenállás a kampánnyal szemben, nem véletlen, hogy Verespatakról is a klíma-aktivistára emlékszem a legjobban. Az úriemberrel lesz még alkalmam együtt dolgozni. Ott a tejivóban, azon a hideg délelőttön, megtört a jég. Nagyon ügyes klíma-aktivista ismerősöm lelkesedése és elszántsága meggyőzött. Örülök, hogy beszélhettünk. Ezt a receptet máskor is alkalmazhatnám. Mikor úgy érzem, hogy fogytán a lelkesedés, keresek valakit, akinek az adott téma szívügye és hagyom, hogy felrázzon. Cuki a jegesmaci ott a jégtömbön és hajlamosak vagyunk ennyinél leragadni, holott nem csak az a baj, hogy olvad a jég, ami önmagában sem ok az örömre, de az oroszok újra bejelentették, hogy visszatérnek fúrni a Sarkvidékre.
Tovább is van. Fokozzunk az örömet, mert abból soha nem elég.

A nukleáris energia sem megoldás a klímaváltozásra.

Mióta aktivista létre váltottam, előfordult, hogy lassan és jól artikulálva próbáltak meggyőzni arról, hogy lényegében nem értek az atomfizikához. Soha nem állítottam, hogy értek hozzá, de túl azon, hogy értem, vagy nem értem az atomfizikát, egy nukleáris baleset az én életem is veszélyezteti, a saját életemhez meg hadd legyen közöm.
Atom hírek. Gondolom, azt már mindenki tudja, hogy Románia Cernavoda III és IV. megépítésére készül mégpedig a kínaiak segítségével. Erről alig írnak valamit. A Greenpeace tiltakozik, egyedül ő. Nézzük a probléma naposabb oldalát, ők legalább tiltakoznak. Választási kampány van, de politikusaink még most sem vesztegetnek túl sok szót a témára. Fukushima nem volt olyan rég, de hajlamosak vagyunk elfelejteni. Itt az ÁNTSZ közleménye Sugáregészségügyi kérdések és válaszok címmel 2011 márciusából.
Izgalmas cikkre futottam, radioaktív vaddisznókról cikkezett a vs. és a téma megihlette a közösségi oldal népét is.

Ilyenkor engem az is érdekel, hogy mi a helyzet felénk. Írtam levelet, feltettem a kérdést à la Bözsike. Talán majd választ is kapok. Pillanatnyilag kérdéses milyen vaddisznó vagy más vadhús kerül a tányérunkra. Esetleg sugárszennyezett, de nekünk azt nem kell tudni, mert senki nem tartja fontosnak elmondani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése