2014. augusztus 2., szombat

Zöldülünk. A pelenka probléma

A vásárlás számomra egyre bonyolultabb. Ha babáknak vagy kisgyerekeknek kell vásárolnom, tanácstalanul keresgélek, hogy a lehető legjobb ajándékot szerezzem be. Aránylag sok cikket olvasok és szeretek tájékozott lenni, de még így sem tudok minden kínos meglepetést kivédeni. Mióta zöldülök, egyre gyanakvóbban nézek mindent, ami babáknak készült. Mindig van egy-két újszülött, akinek illik valami szép és hasznos ajándékot venni. Jó lenne egy egyszerű és nagyszerű recept, ami mindenkinek megfelel, de még nem találtam rá. Nem minden anyuka van elragadtatva a zöld dolgoktól, erre sem ártana figyelni, másfelől meg, ne azért kapja szegény gyerek ezt vagy azt a terméket, mert a néni zöldül és ez tesz engem boldoggá.

Sok cikk van arról, hogy mérgező anyagok lehetnek a gyerekruhákban, babaruhákban. Vehetünk babaruhácskákat, sok szép ruhanemű kapható, de annyit mindenki tegyen meg, hogy legalább kétszer kimossa a ruhácskákat, mielőtt a babát beleöltözteti.
Egyszerűbbnek tűnik, hogy babaápolási terméket vásároljunk, de mint kiderült, itt sem rózsás a helyzet.
Itt két hír, még frissek, mindkettőt egy rangos magyar blogon találtam. Parabéneket találtak babapopsi törlőkendőkben és méregkoktélt a hintőporban ez utóbbit felnőttek is használják.
Amiről tudom, hogy árthat a babának, azt természetesen elkerülöm, de nem egyszerű információkat gyűjteni.
Akkor sem biztos, hogy jól választunk, ha drága terméket vásárolunk.
Pár hónapos babának olyan babaápolási termékeket vettünk ajándékba, amit a gyógyszerész ajánlott. Nagyon égő volt, mikor kiderült, hogy nem bírja a baba bőre. Nem volt olcsó mulatság. Most már ott tartok, hogy megkérdem az anyukát mit szeretne, így nem vásárolunk feleslegesen.
Nemrég rájöttem, hogy nemcsak babaápolási termékeket, de pelenkát sem merek vásárolni. Túl sok szempontot kell figyelembe venni.

Sokkal egyszerűbb lenne lexikont ajándékozni, előbb-utóbb hasznát venné. Ez lenne az igazi meglepi a szülőknek, erre álmukban sem gondoltak. Beeshetnék az Operett lexikonnal, imádnának. Vagy nem. De évekig lenne mit mesélni. Nem kell mindig drámázni, vegyük könnyedén.


A pelenka probléma

Rég sejtem, hogy ez a téma megkerülhetetlen, mert túl sok szemetet termelünk. Bármerre megyünk szeméthegyekbe botlunk és ez csak egyre rosszabb lesz. "Az eldobható pelenka használatával egy kisgyerek 2 és fél éves pelenkás korszaka során mintegy 4000 pelenkát használ el, ami 500-800 kg veszélyes hulladékot jelent." (Tudatos Vásárló)

Vannak különféle kezdeményezések az egyre gyarapodó pelenkahegyek felszámolására, a pelenkák komposztálásától a pelenkafeldolgozó üzemig, bővebben a Tudatos Vásárló portál nagyszerű cikkében írnak. Ugyancsak ebből a cikkből tudjuk meg azt is, hogy "mosható pelenka használatával 40%-kal csökkenthető a környezetterhelés."

Ez a Bözsike akció csak a gyógyszertárak és drogériák kínálatát nézi, ezt egészíti ki az online kereskedelem, mint lehetséges vásárlási mód. A különféle baba-mama klubok csereberéjéről nem lesz szó.

Milyen pelenkákat vásárolhatunk, ha úgy ébredünk, hogy a babának azonnal öko vagy mosható pelenka kell?

Csodás városkánkban, az utcáról beesve, sehol nem vásárolhatunk ilyen pelenkát (ha mégis, írjátok meg, hogy melyik üzletben).


Minden akció előtt felkészülök, hogy legalább hozzászagoljak a témához. Kijegyzeteltem a Tudatos Vásárló nagyon hasznos cikkét és vadászni indultam.

Új pelenkabolt nyílt városkánkban, elballagtam az üzletig és megnéztem a kínálatot. Nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, csak egyetlen cég termékeit árulják különféle méretben. Próbálkoztam trendi kulcsszavakkal, mint ökopelenka, lebomló pelenka és mosható pelenka, de nem volt sikerem.
Drogériákban és gyógyszertárakban sem volt jobb az eredmény. Listával a kezemben bolhásztam a polcokat. Mosható pelenkát sehol nem árulnak, de ugyanez a helyzet az öko vagy lebomló pelenkával is. Kérdezek, de senki sem tud semmit. A DM Babylove terméke még kérdéses.
A lebomló pelenkákra később nem árt visszatérni, előfordulhat, hogy mégiscsak kapható, de senki sem tud róla. Elkelne némi segítség a címkeolvasásnál.


Milyen pelenkát vásárolnak zöld ismerőseim?

Sok gyönyörű babát látok a közösségi portálon. Többnyire a boldog zöld apukákat ismerem, írtam nekik, hogy árulják el, milyen pelusba csomagolják szemük fényét. Kiderült, hogy mosható pelenkájuk van a babáknak és nagyon elégedettek vele. A zöld családokban is az anyukák tudnak a legtöbbet a pelenkákról, részletes tájékoztatást, sok hasznos információt kaptam tőlük, köszönöm segítségüket.
A boltokban ugyan nem kapható mosható pelenka, de élénk kereskedelem zajlik az interneten. A legváltozatosabb mosható pelusokból lehet rendelni online. A közösségi oldalon több megbízható csoportot ajánlottak, ahol nem csak az áhított terméket lehet beszerezni, de tanácsot is kérhetünk.

Sok jót hallottam a csíki mosható pelenkáról, a Trezyről és kipróbáltam a rendelést (írtam a készítőjének a közösségi oldalon).
Többféle termékük van, mosható intimbetétet is varrnak. Két nap alatt megérkezett az áru és nagyon elégedett vagyok a minőséggel. Ha van helyi termék, szeretek helyi terméket vásárolni.

Következzen a Zöldpók filmje, mert profik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése